Sunday 24 July 2011

Mak..

Salam..

Kepada sahabat2 yang terlanjur membaca blog aku ni, aku ucapkan ribuan terima kasih. Jarang2 skali blog ni dikunjungi orang luar..Harini mood aku dari gembira bertukar sedih. Bukan sebab ada berita tak baik atau apa..aku sedih bila tengok gambar perjuangan 'seekor ibu'..seekor membawa maksud binatang yer..bukan manusia. Jom kita tengok cerita perjuangan seekor tupai menyelamatkan anak dia dari dimakan oleh anjing..





Tengok muka anjing tu..bengis sangat..tapi ibu tupai tu sangat berani..berani mati demi menyelamatkan anak dia.. Ok kita tengok gambar selanjutnya..Ini kisah di Jaipur, India..Anak monyet kena langgar dengan scooter, kemudian bila dah cedera datang seekor anjing nak gigit. Ibu monyet tadi bertarung nyawa menyelamatkan anak dia dari dimakan anjing..kasih ibu akhirnya menyelamatkan si anak tadi..







Bagi aku..title ibu tu sendiri yang membuatkan tak kira samada manusia atau binatang menjadi lebih bertanggungjawab. Kita selalu kata binatang tak punya perasaan..SALAH!! binatang pun ada perasaan..dia tau bila patut marah..bila masa patut manja-manja..Cuma kita manusia ni selalu ego dengan sikap sendiri. Bagi MANUSIA yang tak kenal erti sayang pada anak-anak..jangan jadi manusia..dan tak perlu jugak jadi binatang..erti kata lain..lebih baik mati dari hidup taknak ada tanggungjawab..

2 comments:

  1. melihat gambar2 tu ternyata binatang begitu sayangkan anak2 nya..

    bukan mcm manusia yg sanggup lempar di dalam tongs sampah

    ReplyDelete
  2. perangai mcm tu tak layak jd manusia..mungkin lebih layak digelar syaitan.

    ReplyDelete