Thursday 21 July 2011

Masa Sesuai Untuk Beli Baju Baru

Cuba korang crita..masa bila paling sesuai untuk beli baju baru?
Ok kita andaikan kita ada duit..jangan sebut pasal beli membeli kalau takdak duit yer kak long..
Aku punya pendapat la kan..time paling sesuai untuk beli baju baru adalah:

1) Bila baju byk yg dah ketat..maknanya badan makin gemuk.
2) Baju yang dipakai, kaler dah luntur..dari kaler merah dah jadi pink..tu contoh la kan..
3) Atau bila baju dah out of fashion..pakai lama sangat sampai ketinggalan zaman..org dah tak pakai style tu..kita dok pakai lg sampai naik jemu org yg tengok.
4) Paling best bila ada sale besar2an YES..(Year End Sale) biar harga jatuh dulu baru kita pi beli..manyak untung woo..
5) Kalau nak p majlis yg penting..nak buat kita nmpak cntik..so perlu beli baju baru utk tmbah kan keyakinan. Kalau sekadar nak p siang bawang kat umah knduri..pakai la kain batik pun takpa.
6) Raya. Masa paling sesuai..beli baju kurung..lepas raya boleh pakai kerja..ni bagi aku la sebab aku tak pkai skirt..betis kayu..huduh kalau org nmpak..

Kebanyakan org tak penah pikir bila time yg sesuai nak beli baju baru sebab time nak beli tu duit tgh menimbun. Tapi bagi aku..duit menimbun pun kalau tak reti guna..sat saja licin.. aku lebih suka "alah membeli menang memakai" daripada "biar papa asal bergaya"..

Setakat ni tu la reason yang aku slalu letak kat kepala bila nak beli baju baru..
Wanita Melayu Terakhir..gelaran sesuai bagi pemakai..
Pemilik betis batang kayu tak layak pakai macam ni.

No comments:

Post a Comment