Wednesday 20 July 2011

Cara Aku Menulis Blog..

Begini ceritanya...

Aku bermula dengan "0"..atau omputeh panggil "zorro" "zero"..cuma berbekalkan minat dan kesungguhan maka terciptanya blog aku ni..kalau otai2 blog tengok blog aku..mesti depa gelak..tapi aku tak kesah sebab ni citarasa masing2..orang kata ibarat kalau kita pi kedai makan..kita pilih menu sendiri la..takkan kita nak suruh orang lain pilih menu kita pulak..jadi maksudnya dalam blog aku..ikut suka aku la nak olah mcm mana pun..asalkan aku suka..

Aku suka melawat blog orang..ada yg berkisar tentang politik..isu semasa..tentang jual beli pakaian..gadget..dan macam2 lagi lah..Sampai satu tahap, aku rasa blog aku ni dah hilang arah..sepatutnya aku ada arah tuju..aku tak pasti apa yg aku patut tulis atau publish dalam blog aku..nak cerita tentang diri..mana ada orang nak baca oii..aku bukan artis..nak cerita tentang politik..ahh aku tak berminat pun..tapi kadang2 macam banyak sangat idea..bila laptop jauh dimata..dihati rasa nak berblog..tapi bila dah di depan hidung mata, abis lenyap semua khayalan tadi..

Aku rasa bukan aku sorang saja yang bermasalah cmni..jadi sekarang ni aku ambik keputusan yang blog aku ni akan jadi blog bubur caca cacamerba..hehehe..ikut suka aku nak tulis atau cerita tentang apa saja yang aku suka. Jadi kalau ada blogger2 kat luar sana yang rasa masalah depa hampir sama dgn aku..boleh tiru aku okay.. Nampaknya rezeki aku nak tulis lagi panjang terbantut di sini..aku dengar bunyi anjing menyalak panjang..bulu roma pun berdiri..sebelum blog aku jadi blog cerita seram, lebih baik aku stop..sekarang dah pukul 1.17am.. tata.

2 comments:

  1. setuju dgn entri ini!
    Kita yg menentukan nak blog kita jadi macam mana.
    Visit and follow me back ok. TQ!

    ReplyDelete
  2. ya..kita penulis dan kita pemilik blog..jadi apa susah nak pikir kan..ok i follow..:-)tq..

    ReplyDelete