Monday 4 July 2011

Jom Tanam Pokok Anggur

Terujanya aku tengok pokok anggur kat Taman Anggur Perlis. Berjuntai-juntai buah, rasa macam kat negeri mat salleh pulak..heheh..Tapi mat salleh tak payah nak EX la ngan kita sebab kat Malaysia ni pun dan ramai orang tanam pokok anggur. Aku dah beli dan rasa buah anggur Perlis..manis jer..sedap..dan lebih segar dr anggur yg diimport. Sebenarnya aku nak bagitau, kat rumah aku pun ada pokok anggur..cuma pokok tu tamau berbuah lagi..saiz pun cekenit jer..tggu la 2-3 tahun lagi...
Ni anak pokok anggur masa mula-mula aku tanam. 
Encik suami dah buat para khas utk si pokok anggur menjalar..dan aku macam biasa, malas nak jaga tapi macam nak paksa jugak pokok tu suruh berbuah..Buah sulung nanti aku dah cuppp tau..heheh. Nanti aku tunjuk rupa pokok anggur aku tu yer.. tungguu..

No comments:

Post a Comment