Sunday 4 November 2012

Perempuan dan kereta..

Assalamualaikum, Hari ni kereta kontot aku tu pengsan. Maksudnya dia tak boleh hidup sebab bateri hampir kong. Bulan 9 dan 10 haritu dah banyak duit aku terbang pi kat dia. Tukar coil la..bearing rosak la..harini bateri pulak buat hal. Selalu orang lelaki cakap, tu la driver pompuan..mana tau apa2..tau bawak jer..bila rosak depa mula nak hingaq.. Aku mengaku, aku tak tau apa2 pasal enjin2 kereta ni. Mula2 beli kereta dulu nak isi minyak pun terkial2. Adakah sebab kami orang perempuan tak tau apa2 pasal kereta maka kami selalu jadi mangsa kena tipu?? Pi servis kereta, tak tukar apa2 tapi kena bayar lebih sebab depa kata kena tukar macam2..hmm..nampaknya orang perempuan sekarang kena pi kursus baiki kreta kot..nasib..nasib..
Susah dan bahaya jugak kalau tiba2 kereta rosak. Tambahan pulak dengan cuaca yang tak menentu sekarang ni. Buatnya rosak masa tengah redah hujan lebat ke..huhu..menakutkan btolll... jadi aku pasrah. Tolong baiki kereta ni supaya selamat utk pergi dan balik kerja. Atau sampai encik suami aku balik ke sini.Titik.

No comments:

Post a Comment