Sunday 4 November 2012

Aku sokong kita lanyak peragut sampai mati.

Assalamualaikum, Harini emosi aku tercabar. Sebab aku baca statement mengatakan orang awam tak patut pukul peragut sampai mati. Patut serahkan kepada pihak berkuasa supaya diorang dapat mengadili dan memberikan hukuman setimpal. Ok, aku tau memang tu cara yang sepatutnya. Tapi cuba kalau kita pernah kena ragut, atau sedara kita sendiri, atau orang yang kita sayang pernah kena ragut dan kejadian ragut tu sendiri meragut nyawa insan tersayang tersebut. Aku tak tau macam mana nak gambarkan perasaan marah tu. Aku pernah kehilangan mak disebabkan kejadian ragut di rumah sendiri. Aku takkan pernah sokong pihak yang nak membela si peragut. bagi aku mati patut dibalas dengan mati. Kepada semua peragut2 di luar sana, jangan ingat kamu sentiasa bernasib baik. Tuhan nak balas dengan sekelip mata saja.

No comments:

Post a Comment