Saturday 12 November 2011

Blog Bersarang Labah

Assalamualaikum,

Aku tau blog aku kosong..tapi orang kata elok kalau bagi salam dulu sebelum kita masuk ke sesuatu tempat walaupun tempat tu tak berpenghuni. Mungkin ada penghuni yang kita tak nampak..aiyoo..apa tu..seram pulak aku..

Dah hampir sebulan aku tinggalkan blog ni..tinggal tanpa sebarang pesanan maupun SMS..ok aku akui..aku berada di dalam tahap kemalasan yang maksimum. Kenapakah aku dilanda penyakit malas ini?? Ok jawapannya ada pada aku sekarang..aku +tive pregnant anak kedua. Yeayy..tahniah pada diri aku dan suami aku..

Early pregnancy memang menyiksakan..morning sickness aku agak teruk kali ni..muntah2, pening, loya..sakit2 badan..semua tu masih aku alami hingga sekarang..Tambahan pulak encik suami terpaksa bertugas di Bintulu selama 2 bulan. Tinggallah aku bersama puteri comel kami di sini..menjeruk hati menunggu kepulangan si abah supaya kami dapat bermanja lagi.

Di pejabat..aku sekali lagi terjerat..terpaksa bekerja sendirian dalam keadaan aku yang berdiri pun rasa nak tumbang ni..apakan daya aku kuli, nak kerja buat cara nak kerja la kan..kalau banyak songeh nanti dia buang kerja kau jugak yang melopong ye tak..ok aku redha..mungkin ada hikmah di sebalik kejadian yang berlaku ni. Pasrah.

Dan 2 hari yang lalu..aku tersentak bila dikejutkan dengan kematian rakan sekelas ketika di sekolah menengah. Arwah Siti Hajar binti Mohamad..meninggal terbabit kemalangan di Slim River masa dalam perjalanan membawa rombongan sekolah ke Genting Highland. Bagaikan mimpi.. selama ni kita asyik fikir akan mati bila dah tua nanti..kuasa Tuhan siapa yang tau..sekelip mata dia boleh ambik semua..Kan kita semua ni milik Dia..

Itu semua rentetan suka duka..liku2 perjalanan hidup aku sepanjang sebulan ni..entah apa lagi yang bakal aku hadapi kelak.. Sama2 kita doakan agar hidup kita sentiasa berada di bawah lindunganNya.. Amin.

No comments:

Post a Comment