Saturday 10 September 2011

Suamiku Romantik

Di suatu petang yang damai..lokasi tidak menjadi rahsia..
Carefour pulau pinang..
aku dan encik suami melakukan aktiviti biasa..
melawat supermarket..

Sampai di satu sudut..perjalananku terhenti seketika..
Aku tinggalkan en. suami bersama2 troli yang separuh penuh..
lantas mencari peluang untuk bersendiri..

Tiba2 en. suami muncul dari arah belakang..
Ayang nak beli bunga?..soalnya padaku..
Aku diam..kemudian bersuara.."dah lama abg tak bg bunga kat ayg"..
"Hm..ya kan"..balas en. suami..

Aku masih leka melihat bunga2 ros yang cantik..berwarna warni..
"Pilihlah mana yg ayg nak"..
Aku terus melihat 1 demi 1 pasu yg ada..semua cantik fikirku..
Akhirnya aku berjaya memilih satu yg berkenan di hati..


Spesis ros yg tidak berbau...atau aku yg tak bau..sbb selsema..
Sambil bergerak ke kaunter bayaran..en. suami bersuara..
"ayg mintak bunga..abg bg pokok bunga...tahan lagi lama"..
Ya tak ya jugak..aku setuju dengan pendapatnya..
Pokok ni akan kubaja dan kusiram dengan sebaiknya...Terima kasih en. suami..




No comments:

Post a Comment